Ofte stilte spørsmål - batterier

Sparkfix.no selger batterier som passer til de alle fleste populære modeller i Norge. Batteriene er utviklet med de beste grad A cellene, 100% nikkel kontakter og gode BMSer. Ytelsen er som regel bedre en originale batterier.

1. Åpne coveret under/på toppen av el-sparkesykkelen
2. Sjekk at den er slått av og koble fra kontakten til hovedkortet
3. Mål batteriet med voltmeter. Om batteriet er under eller over 25% av oppgitt volt så er det defekt. Noen batterier viser riktig volt, men er utslitt
4. Det er som regel dyrere å reparere enn å kjøpe nytt. Kjøp av nytt gir også ny garanti i to år. Vårt sortiment her
5. Sjekk at det nye batteriet er riktig volt, kapasitet, størrelse og kontaktpunkter
6. Koble inn det nye batteriet og skru alt tilbake slik det var

Kapasiteten på batteriet finner man ved å gangen sammen volt og ah, for eks 36V10ah=360WH. En tommelfinger regel er Wh delt på 20 for å finne rekkevidde i km for blandet kjøring, eks 360Wh/20=18km.

Ja og nei. Noen batterier er dårlig forseglet og blir som regel ødelagt om det er vann rundt de. Våre batterier er tåler en del vann og fukt, men det er ikke garanti ved en en full vannskade.

Ja man kan bytte batteri på el-sparkesykkel med vanlige verktøy hjemme. De fleste modeller har batteriet nede i rammen og krever som regel en skrutrekker for å bytte batteriet.

Vanligvis mellom 3-8 timer med medfølgende lader. De fleste modeller kommer med en treg standard lader som går sakte på et stort batteri. Vi selger hurtigladere til Panter el-sparkesykler som lader 4 ganger så fort som standard ladere.

Det koster fra 990kr - 4000kr for den gjennomsnittlige el-sparkesykkelen. Prisen er ofte i sammenheng med kapasiteten til batteriet. Våre batterier er som regel bedre en originale batterier så sjekk de ut her